kawan

Friday 22 April 2011

aku fobia dengan "jarum"

bercerita tentang jarum banyak pengalaman mengenainya. adeh semua tak masuk akal kadang-kadang ketawa sendirian memikirkan peristiwa ini. setiap kali aku disuntik ataupun darah nak diambil mulala mata aku pejam serapatnya. apa tidaknya macam-macam aku fikir jarum patah la apala. tapi masa zaman aku budak-budak dulu mesti aku lari bila sebut jarum. jangan harapla aku nak keluar semak kalau selagi nursa tak balik. lain cerita walaupun lembu yang kena cucuk pun aku fobia. yang untung bukan aku tapi nurse juga jimat ubat.
pengalaman terbaru masa dekat hospital Tungku Mizan, sampai 4 orang pengang masa nak ambik darah. mata pejam serapatnya kaki tangan keras macam besi. tapi lepas diambil barula rasa lega. macam mana la nak atasi fobia jarum? keseluruhannya jarum adalah sesuatu benda ngeri dalam hidup. kerana jarum hidupku jadi gelabah tak tahu la macam mana nak hindari. dalam berani pun buat sesuatu benda lain tetapi dengan jarum sabar sahaja la. 

Pengajaran dari cerita setiap kekuatan tu mesti ada je yang lemah, kata orang manusia ni tak sempurna yang sempurna segalanya adalah Allah sahaja. Cerita yang saya tulis ni terlalu santai bahasanya tidak terlalu “skema” maaf ye.


No comments:

Post a Comment