kawan

Friday 8 April 2011

sebelum aku pergi

adakah masih ada ruang di hatiku berbisik berapa lamakah aku masih disini. kerana aku belum pasti akan bertemu lagi dengan keadaan diriku yang seperti ini. tapi hidup mesti diteruskan walaupun katanya walaupun esok akan kiamat lakukan tugas ini sebaik mungkin. dapatkah aku mencapai misiku ini, aku berharap agar Allah peliharakan umurku ini. walaupun sakit aku tidak akan menunjukkan pada yang lain. biarlah diri ini sahaja merasainya. 
     mati sebelum ajal, berjuang selagi masih ada hayat. walaupun diri ini dikatakan kurang matang dalam tingkah laku tetapi biarkanlah aku dengan diri ini. kerana jika itu adalah penawar bagiku dalam menengelamkan pedih ini. namun jauh disudut hatiku, sebelum aku pergi ingin sekali daku melihat impianku tertunai dan memberi sedikit senyuman di bibir hati orang tuaku.  aku tidak akan menyerah kerana setiap detik adalah nilai yang perlu dihargai  ya Allah tabahkan hatiku, panjangkan usiaku...

No comments:

Post a Comment