kawan

Thursday 17 March 2011

panahan misteri


     mungkin tanpa sedar kita sering dipanah oleh sesuatu misteri. dalam hal ini perkara yang mudah untuk dikongsi adalah berkaitan dengan cinta. panahannya berlaku secara diam atau tanpa disedari oleh seseorang. kadang-kadang racun yang disebar boleh memudaratkan diri seseorang. namun terdapat suatu panahan penawar iaitu cinta kepada Allah dan rasulnya. jika terkena panah ini maka seseorang itu akan sentiasa berada dalam kesembuhan jiwa yang baik. persoalannya kita telah hanyut leka dengan segalanya di dunia kerana pengaruh sekitar yang mencabar. 
      
      cinta makhluk memang ramai yang memiliki tetapi cinta hakiki cuma orang tertentu sahaja mencari. panahan mesteri juga boleh juga dibicarakan mengenai perkara syirik yang diamalkan segelintir manusia seperti sihir, santau, pengasih dan lain-lain. panahan misteri ini adalah perjanjian diantara manusia dengan syaitan untuk merosakkan manusia. namun begitu kita harus ingat bahawa segala mushibah yang berlaku datangnya dari Allah s.a.w. kerana sebelum iblis memudaratkan manusia terlebih dahulu dia meminta keizinan dari-Nya.
     

     panahan misteri juga adalah ibarat petir yang meyambar dalam sekelip mata boleh memudaratkan. namun begitu sebagai manusia kita perlu mencari panahan misteri dari raja segala raja kerana panahan tersebut akan membuatkan kita bahagia selamanya.

2 comments: