kawan

Wednesday 9 March 2011

Semoga Untukmu Maaf Akhirnya

kisah yang nak hamba ceritakan ini berkaitan dengan seseorang yang dahulunya disebabkan cemburu  menyebabkan ianya dilepaskan. setelah dilepaskan tak sampai sebulan ia sudah berteman. maafkanlah hamba. kerana tanpa bersebab hamba lepaskannya tapi yang pasti cemburulah punca, namun begitu ada hikmah disebalik apa yang berlaku. selepas itu hamba berkenalan dengan seseorang namun tak pernah berjumpa tapi hamba bermimpi bahawa dia ada orang lain, dahulu hamba sukar percayainya. tapi sekarang memang benar mimpi itu, setelah perkara tersebut hamba takut untuk mencari cinta manusia lagi. tapi mungkin satu masa akan adalah ia. dari peristiwa seperti diri dipermainkan hamba terasa hiba, sedih, duka, dan kecewa. ketika itu semua jalan hidupku gelap.


     mujurlah Allah memberi petunjuk kehidupan. namun begitu semasa ditelefon dia menangis. tetapi dalam doaku ketika solat hamba doakan agar dikau bahagia, sebab hamba adalah jahat tapi alhamdullilah Allah makbulkan doaku. sebenarnya hamba sejak dahulu diuji oleh Allah dengan suatu penyakit. tapi hamba redha kerana mungkin dosa hamba lakukan diuji dengan penyakit. tapi di sudut hati kecilku berdoa semoga aku tidak diambil nyawa sebelum impianku belum tertunai, kerana hutang pada ibubapaku belum selesai.

  tapi dahulu orang yang hamba tinggalkan pernah berkata, suatu hari nanti dia akan rasa seperti yang dia rasa,. tapi mungkin pada awal waktu hamba belum terfikir semuanya kerana hamba masih baru ketika itu. setelah sekian lama hamba di sini barulah terfikir akan silap ini. tapi alhamdullilah hamba dibimbing dengan agama, adakah kamu terfikir kenapa hamba tidak sering berjumpa hanya kerana satu adalah batas yang Allah nyatakan. ingatlah sekiranya sesuatu itu secara ikhlas maka ianya akan dipermudahkan.
  
   akhir kata hamba ingin nyatakan bahawa jodoh dan pertemuan sesuatu telah tersirat. apa sahaja ketentuan hendaklah diterima sebaiknya. hamba tahu dulu memang itu kesilapan hamba. ada sebab mengapa kita bertemu dengan yang salah...
   
     

No comments:

Post a Comment